Science Ping
Animal Dog Other Pets

9 most beautiful dog breeds in the world

9. Miniature Schnauzer: It is a dog with a very special coat, it consists of two layers: a tough thick outer layer and a soft inner layer. Especially around the legs, eyes and muzzle, they have very long hair growth tips, creating a particularly rare beauty. This breed is extremely loyal, affectionate, intelligent and playful.


9. Miniature Schnauzer: Đây là giống chó có bộ lông vô cùng đặc biệt, nó gồm hai lớp: một lớp cứng và dày bên ngoài, và một lớp mềm mại phía trong. Đặc biệt quanh chân, mắt và mõm chúng có những chỏm lông mọc rất dài, tạo nên vẻ đẹp đặc biệt hiếm có. Loài chó này cực kỳ trung thành, tình cảm, thông minh và nghịch ngợm.

8. Icelandic Sheepdog: Because it lives mainly in cold Icelandic lands, this breed has thick fur, helping them adapt well to the cold. Because they are extremely intelligent, they are shepherd trained, they are also quite gentle and extremely attached to the owner.


8. Chó chăn cừu Iceland: Vì sinh sống chủ yếu ở vùng đất lạnh giá Iceland nên giống chó này có bộ lông dày xù, giúp chúng thích nghi tốt với cái lạnh. Vì cực kỳ thông minh nên chúng được huấn luyện để chăn cừu, chúng cũng khá hiền lành và vô cùng quấn quít với chủ.
7. Bernese Mountain Dog: This breed has a very special appearance with a mixed three-color coat, the breast and chest are always white. This breed is trained from an early age to herd of cattle, they are extremely loyal and loving, in addition they are also very gentle and gentle with children.


7. Chó núi Bernese: Giống chó này có ngoại hình khá đặc biệt với bộ lông pha lẫn ba màu, riêng vùng ngực và ức luôn có màu trắng. Loài chó này được huấn luyện từ nhỏ để chăn gia súc, chúng vô cùng trung thành và mến chủ, ngoài ra chúng cũng rất hiền và dịu dàng với trẻ nhỏ.
6. Alaskan Malamute: This is one of the oldest dog breeds in the world, domesticated for towing thanks to its large and strong body, plus a beautiful, thick coat that helps them adapt well to conditions. of snow. This dog, although large, is very gentle, gets along well with children and is loyal to its owner.


6. Alaska Malamute: Đây là một trong những giống chó cổ xưa nhất trên thế giới, được thuần hóa để kéo xe nhờ thân hình cao lớn và khỏe mạnh, cộng với bộ lông dày tuyệt đẹp giúp chúng thích nghi tốt trong điều kiện tuyết trắng lạnh giá. Loài chó này dù to lớn nhưng rất hiền lành, hòa thuận với trẻ nhỏ và trung thành với chủ.
5. Akita Inu: This valuable breed is considered the national dog of Japan, it has thick, warm, soft and beautiful fur. They are also very intelligent and loyal but quite aggressive, dislike strangers and very protective of the territory.


5. Akita Inu: Giống chó quý giá này được xem là quốc khuyển của Nhật Bản, chúng sở hữu bộ lông dày vô cùng ấm áp, mềm mại và xinh đẹp. Chúng cũng rất thông minh và trung thành nhưng lại khá hung dữ, không thích người lạ và có tính bảo vệ lãnh thổ rất cao.
4. Beagle: With a large head, short square muzzle, round eyes and large floppy ears, this small breed is very popular for its beauty and cuteness. This breed is also very intelligent and flattering, loves to be petted and petted, especially even if it is small, but it hunts very well.


4. Chó săn thỏ (Beagle): Với chiếc đầu to, chiếc mõm ngắn và vuông, đôi mắt tròn xoe và cặp tai lớn lúc nào cũng cụp xuống, giống chó nhỏ bé này rất được ưa chuộng vì vẻ đẹp và sự dễ thương của chúng. Loài chó này cũng rất thông minh và biết nịnh, thích được vuốt ve cưng nựng, đặc biệt dù nhỏ con nhưng chúng săn bắt rất giỏi.
3. Golden Retriever: As one of the most popular and beloved dogs in the world, this breed is known to be intelligent and beautiful with its golden coat and aristocratic appearance. In addition to a hunting instinct, this breed is also very calm and possesses a very sharp sense of smell, often trained to be a professional dog. But since they are gentle and friendly, they are not suitable for household maintenance.


3. Golden Retriever: Là một trong những loài chó phổ biến và được yêu thích nhất thế giới, giống chó này nổi tiếng là thông minh và xinh đẹp với bộ lông vàng cùng dáng vẻ quý tộc. Ngoài bản năng săn mồi, giống chó này còn rất bình tĩnh và có khả năng đánh hơi rất nhạy bén, thường được huấn luyện để làm chó nghiệp vụ. Nhưng vì hiền lành và thân thiện nên chúng không phù hợp với vai trò giữ nhà.
2. Siberian Husky: With a slender and agile body like a wolf with beautiful thick fur, considered the thickest of all breeds, Husky is still among the most beautiful and beloved dogs in the world. This breed is also known to be intelligent, loyal, interested in running and jumping, and possessing characteristics unlike anyone else such as howling rather than barking, preferring to live in groups, and extremely personal with a wide range. of expressions. look at her face and her slanted eyes.


2. Siberian Husky: Với thân hình thon thả và nhanh nhẹn giống như sói cùng bộ lông dày tuyệt đẹp, được xem là dày nhất trong các giống chó, Husky luôn nằm trong top những loài chó đẹp nhất và được yêu thích nhất thế giới. Giống chó này còn nổi tiếng vì thông minh, trung thành, thích chạy nhảy, và sở hữu những tính cách không giống ai, chẳng hạn thích hú hơn là sủa, thích sống theo bầy đàn, và vô cùng cá tính với hàng loạt biểu cảm đáng yêu trên khuôn mặt và cặp mắt xếch.
1. Pomeranian Dog (Pomeranian / Pom): It is a very small and adorable dog, the whole body is covered with a thick layer of fur, which makes its body bigger than the real thing. This dog is very popular with companion dog lovers because he is very wise, obedient, loyal and barks very loudly, which makes him very suitable for the home. Their only downside is that because they are too small their bones are weak, they are very susceptible to injury if the owner accidentally plays or plays too hard.


1. Chó Phốc sóc (Pomeranian/Pom): Đây là loài chó vô cùng nhỏ nhắn và đáng yêu, toàn thân được phủ một lớp lông dày xù, khiến thân hình của chúng bị phồng to hơn so với thực tế. Loài chó này rất được người yêu chó cảnh ưa chuộng vì chúng rất khôn, biết vâng lời, trung thành, và sủa rất dai nên rất thích hợp với việc giữ nhà. Nhược điểm duy nhất của chúng là vì quá nhỏ bé, khung xương yếu nên chúng rất dễ bị chấn thương nếu chủ vô ý hoặc đùa giỡn quá mạnh tay.

Related posts

Hundreds of thousands of people lost their power because of the gray-headed flying foxes

Science Ping

Exotic lands where animals live

Science Ping

Collection of animals voted “pretty and intelligent”

Science Ping

Leave a Comment